search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Kurs krótki
Tryb:
Opłata:
1300,- zł od osoby
1240,- zł (w tym 23% VAT) od 2 i kolejnej osoby zgłaszanej z firmy
1200,- zł (w tym 23% VAT) od 1 osoby dla członków Oddziału Podkarpackiego SKwP posiadających min. roczny staż członkowski i mających opłacone na bieżąco składki
Zapisz się

Akcja BILANS 2025

Zapraszamy na coroczną akcję edukacyjną „Bilans” dotyczącą aktualizacji wiedzy na temat zamknięcia roku w aspekcie rachunkowo-podatkowym, która w tym roku odbędzie się w trybie stacjonarnym.

 Szkolenie obejmuje 2 bloki „Rachunkowość” i „Podatki”, adresowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników pionów finansowo - księgowych jednostek gospodarczych sporządzających roczne sprawozdania finansowe.

Blok I: Rachunkowość

  1. Najważniejsze zmiany w polskim prawie bilansowym wpływające na sprawozdanie finansowe za rok 2025.
  2. Obowiązki osób prowadzących księgi rachunkowe, sporządzających i podpisujących sprawozdanie finansowe:
    1. osoba, której powierzono księgi, kierownik jednostki i organy nadzorujące
    2. sprawozdawczość elektroniczna, aktualizacja polityki rachunkowości, zastosowanie uproszczeń
      – wyzwania, problemy
  3. Inwentaryzacja - zakres, przedmiot, organizacja, rozliczanie różnic
  4. Wycena bilansowa aktywów i pasywów wybrane sytuacje, w tym:
    1. rezerwy
    2. przychody
    3. inne, w tym zdarzenia po dacie bilansu i kontynuacja działalności,
  5. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego:
    1. forma, porównywalność danych, kompletność danych w informacji dodatkowej
    2. rachunek przepływów pieniężnych
    3. zestawienie zmian w kapitale własnym
  6. Sprawozdanie z działalności
  7. Badanie sprawozdania finansowego – jak się przygotować (w telegraficznym skrócie)
  8. Zasady zatwierdzania i udostępniania sprawozdań.

Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Wykładowca: Aneta Wilk – Łyś   - doradca podatkowy

 

Blok II: Podatki

I. Podatki dochodowe – nowe regulacje na 2025 r., projektowane zmiany na 2026 r. oraz kluczowe problemy praktyczne

  1. Nowe obowiązki dużych podmiotów po reformach deregulacyjnych oraz uproszczeniach sprawozdawczo-podatkowych.
    • Zmniejszenie zakresu sprawozdawczości, nowe limity, zmieniona definicja „dużego podatnika”, praktyczne konsekwencje.
  2. Zasady ustalania momentu uzyskania przychodów – omówienie bieżących sporów interpretacyjnych.
    • Nowe podejście organów do usług niematerialnych i transakcji łańcuchowych.
  3. Moment powstania obowiązku podatkowego – szczególny katalog sytuacji:
    • Usługi sukcesywne i długoterminowe,
    • Operacje rozliczane w okresach rozrachunkowych,
    • Przychody powstające z mocy prawa (np. nieodpłatne świadczenia).
  4. Rozbieżności podatkowo–bilansowe:
    • Usługi ciągłe i refakturowane – odmienne traktowanie na gruncie rachunkowości i podatków,
    • Rozliczenia kasowe i memoriałowe – skutki dla rachunku wyników.
  5. Zaliczki, przedpłaty i płatności częściowe – aktualne podejście organów i zmiany w 2025 r.
  6. Nowe zasady opodatkowania dotacji oraz możliwość rezygnacji ze zwolnienia – wpływ na wynik podatkowy.
  7. Koszty podatkowe:
    • Modyfikacje podziału na koszty bezpośrednie i pośrednie,
    • Wydatki graniczne (reklama, reprezentacja, koszty projektowe),
    • Nowe regulacje dotyczące kosztów pracowniczych i składek ZUS na przełomie lat,
    • Zasady ujmowania kosztów w PKPiR po zmianach od 2025 r.
  8. Korekty przychodów i kosztów:
    • Nowe wymogi dokumentacyjne,
    • Transakcje walutowe w korektach,
    • Modyfikacje dotyczące korekt cen transferowych za 2025 r.
  9. Wierzytelności nieściągalne i przedawnione – porównanie zasad dla ksiąg rachunkowych i PKPiR oraz nowe warunki zaliczania do kosztów.
    • Doprecyzowane reguły dokumentowania nieściągalności (zmiany od 2025 r.).
  10. Ulga na złe długi w CIT i PIT:
    • Zasady rozliczenia w zeznaniu rocznym,
    • Procedura cofnięcia ulgi,
    • Porównanie z alternatywnym rozwiązaniem – zaliczeniem wierzytelności do kosztów.
  11. Rozliczanie strat podatkowych – dodatkowe ograniczenia i nowe preferencje.
    • Nowe zasady dla grup kapitałowych.
    • Zmiany w rozliczeniu strat z działalności finansowej.
  12. NID – hipotetyczne koszty odsetek:
    • Rozszerzony katalog zdarzeń uprawniających do zastosowania,
    • Ograniczenia antyabuzywne dodane w 2025 r.
  13. Minimalny podatek dochodowy – praktyka po pierwszym roku obowiązywania, nowe zwolnienia i uproszczenia.
  14. Nowe obowiązki informacyjne podatników i płatników:
    • Zmiana zakresu danych w informacjach rocznych,
    • Nowa struktura JPK_PIT i JPK_CIT od 2026 r.
  15. DODATKOWO – nowe zagadnienia od 2025 r.:
    • Podatek od przerzuconych dochodów – poszerzenie zakresu,
    • Zmiana zasad dokumentowania usług niematerialnych,
    • Doprecyzowanie regulacji dotyczących ukrytej dywidendy,
    • Nowe wyłączenia z kosztów tzw. świadczeń mieszanych.

II. Podatek u źródła (WHT) – najnowsze wytyczne, problemy stosowania i praktyczne ryzyka

  1. Nowe objaśnienia z 3 lipca 2025 r. dotyczące weryfikacji rzeczywistego właściciela.
  2. Podatek „kaucyjny” – kiedy stosować, jak obliczać, jak unikać sankcji i odpowiedzialności płatnika.
  3. Nowa wersja informacji IFT – rozszerzony zakres danych i obowiązki w 2025/2026 r.
  4. Bieżąca praktyka interpretacyjna i orzeczenia (WSA, NSA, TSUE) w zakresie WHT.
  5. DODATKOWE nowe zagadnienia:
    • Weryfikacja statusu beneficial owner przy płatnościach do podmiotów powiązanych,
    • Obowiązek dochowania „należytej staranności” po zmianach,
    • Dokumentowanie usług niematerialnych w kontekście WHT,
    • Zwolnienia umowne a „substance test” po nowelizacjach.

III. VAT – zmiany z 2025 r., przygotowanie na 2026 r. oraz problemy związane z zamknięciem roku

1. Zmiany obowiązujące od 2025 r.

  1. Nowe rozporządzenie o zwolnieniach z kas rejestrujących.
  2. Zmiana stawek VAT na wybrane towary i usługi, w tym modyfikacja klasyfikacji CN.
  3. Nowe zasady zwolnienia podmiotowego (zmieniony art. 113).
  4. Zmiana zasad ustalania miejsca świadczenia usług, szczególnie elektronicznych.
  5. Zwrot akcyzy przy rejestracji czasowej pojazdów.
  6. Nowe obowiązki dotyczące opakowań zwrotnych.
  7. NOWE punkty:
    • Doprecyzowanie zasad stosowania kursów walut,
    • Zmiany zasad odpowiedzialności solidarnej,
    • Wprowadzenie nowych kodów GTU.

2. Zamknięcie 2025 r. i otwarcie 2026 r. – zagadnienia VAT

  1. Uzgodnienie obrotu i podatku należnego z ujęciem bilansowym,
  2. Proporcja i prewspółczynnik – analiza i korekta roczna,
  3. Weryfikacja transakcji międzynarodowych (WDT/WNT/eksport/import usług),
  4. Zdarzenia po dniu bilansowym – nowe zasady od 1 lutego 2026 r.,
  5. VAT w podatku dochodowym – ujęcie różnic kursowych i nieodliczonego VAT,
  6. Prezentacja rozliczeń VAT w sprawozdaniu finansowym – przykłady.
  7. NOWE zagadnienia:
    • VAT od nieodpłatnych świadczeń w świetle zmian 2025/2026,
    • Ryzyka w transakcjach łańcuchowych i magazynach typu call-off stock.

3. Zmiany w ustawie o VAT na 2026 r. – KSeF i regulacje towarzyszące

  • Podwyższenie limitu zwolnienia podmiotowego,
    • Terminy wejścia obowiązkowego KSeF dla różnych grup podmiotów,
    • Wyłączenia, okresy przejściowe i tryb offline,
    • Modele fakturowania (B2B, B2C, rolnicy ryczałtowi, podmioty zagraniczne),
    • Samofakturowanie i faktury VAT RR,
    • Dokumentowanie sprzedaży: typy faktur, korekty, paragony, RO, FP, WEW,
    • Ewidencja JPK_VAT, pole P1, kursy walut, ulga na złe długi,
    • Struktura organizacyjna w KSeF, identyfikator wewnętrzny, załączniki,
    • Dokumentowanie zakupów: termin odliczenia VAT, samochody, paliwa,
    • Proporcja, zmiana przeznaczenia, czynności zagraniczne,
    • Przygotowanie organizacyjne przedsiębiorstwa – proces wdrożeniowy, współpraca z IT i księgowością, digitalizacja dokumentacji.

4. Przegląd interpretacji i orzeczeń – 2025 r., w tym orzeczenia TSUE.

IV. Deregulacja i zmiany w pozostałych ustawach podatkowych

  1. Ordynacja podatkowa – uproszczenia, nowe terminy, zmiana zasad doręczeń elektronicznych.
  2. Ustawa o KAS – doprecyzowane uprawnienia kontrolne.
  3. Podatek od spadków i darowizn – nowe progi i zwolnienia.
  4. Identyfikacja podatników – zmiana zasad nadawania NIP/PESEL, rejestr statusów podatkowych.
  5. DODATKOWO:
    • Zmiany w ustawie o opłacie skarbowej,
    • Nowe obowiązki w zakresie e-komunikacji z organami,
    • Krajowy System Doręczeń Elektronicznych a obowiązki podatników.

V. Sesja Q&A i panel dyskusyjny

Wykładowca: dr Witold Furman  - doradca podatkowy

 

Termin:

I dzień – 11 grudnia 2025 r. Rachunkowość

II dzień - 19 stycznia 2026 r. Podatki

Harmonogram szkolenia:

9.00 - 16.00 – zajęcia (w trakcie szkolenia przewidziana jest przerwa kawowa i lunchowa)

Miejsce szkolenia:

Hotel Apart 12

  1. Podpromie 19

35-051 Rzeszów

Odpłatność za udział w 2 dniowym szkoleniu stacjonarnym wynosi:

  • 1300 zł (w tym 23% VAT) od 1 osoby
  • 1240 zł (w tym 23% VAT) od 2 i kolejnej osoby zgłaszanej z firmy
  • 1200 zł (w tym 23% VAT) od 1 osoby dla członków Oddziału Podkarpackiego SKwP posiadających min. roczny staż członkowski i mających opłacone na bieżąco składki.

 Forma płatności:

  • Przelew – nr konta: 03 1160 2202 0000 0000 6075 2820

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia poprzez stronę www.rzeszow.skwp.pl i dokonanie wpłaty do dnia 01.12.2025 r

 

 

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Niezbędny do wystawienia zaświadczenia o ukończeniu kursu, zgodnego z § 22 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 652)
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Targowa 3
35-064 Rzeszów

tel. 17 850 00 03
tel. 17 852 51 57
tel. 883-120-800
tel. 512-155-911

biuro@rzeszow.skwp.pl
szkolenia@rzeszow.skwp.pl
ksiegowosc@rzeszow.skwp.pl
faktury@rzeszow.skwp.pl

Millennium S.A. 03 1160 2202 0000 0000 6075 2820

close